Tuesday, January 25, 2011

Ilham Resort,memberi ilham tatkala menghidu udara yang "nyaman"




Salam 1 Malaysia kepada rakyat malaysia yg sedang membaca blog aku ini!disini aku ingin mengulas sedikit mengenai ilham resort(betol2 memberi ilham untuk aku mengkritik)Aku ini bukan jenis yang suka bercerita keburukan orang lain macam makcik2 kt pasar tambahan pula siapa la aku nak bercerita pasal keburukan orang lain.(ceh!poyo jer mamat ni.sebenarnya ada la sedikit,tak banyak pon^^)ok la,kali ni aku nak bercerita pasal ilham resort.kepada yang pernah pergi mesti tau berapa "harum"nya baunya!!pergh,kalah bau ketiak pak pandir(jangan marah ye pak pandir)Serius tak tipu korang!Setelah aku mengupah anak buah Sherlock Holmes utk menyiasat,baru la aku tahu rupe2nya bau itu datang dri pantai yang agak "bersih"





Fuiyoh!!!(bak iklan Digi)bersihlah sangat(indah kabar dari rupe)





rupe2nya adalah satu resort tue yang x berperikemanusian(memang la, dorang kan bukan manusia)membuang sisa2 kumbahan kat pantai!nasib baik aku x mandi(ceh!padahal takot sun burn)ok la,aku taknak citer banyak2.kang tak psal2 aku kena saman kang psl customer yang x nak dtg!Aku bukan nak memburukan ilham resort,cume nak dorang prihatin kat pengunjung2 yg menetap kt resort dorang.Yang untung dorang juga.Situ ok apa,cantik,sebelah cape Rachado atau Bahasa Malaysianya "Tanjung Tuan" iaitu rumah api yang asalnya dibina oleh British.Nak info lebih lanjut korng pergi kt google atau korng pergi sendiri kt sana.









Tanjung Tuan a.k.a Cape Rachado








NI pulak permandang dari atas

No comments:

Post a Comment